Followers

Maki

Harap maaf kerana kartun kali ni agak kasar sikit skripnya, untuk menyampaikan maksud dan pengajaran sahaja. Jangan tiru aksi ini.





klik gambar utk besarkan

"Hai orang-orang yang beriman,janganlah suatu kaum mengolok-olokkan kaum yang lain (kerana) boleh jadi mereka (yang diolok-olok) lebih baik dari mereka yang mengolok-olok, dan jangan pula wanita-wanita ( mengolok-olok) wanita-wanita lain (kerana) boleh jadi wanita-wanita yang (diperolok-olokkan) lebih baik dari wanita (yang mengolok-olok) dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri (1) dan janganlah kamu panggil-memanggil dengan gelaran yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah panggilan yang buruk sesudah iman (2)dan barang siapa yang tidak bertaubat,maka mereka itulah orang-orang yang zalim."

Surah al-Hujurat:11

___________________________________
(1)"jangan mencela dirimu sendiri": maksudnya; mencela antara sesama mukmin kerana orang-orang mukmin seperti satu badan.

(2) Panggilan yang buruk ialah gelaran yang tidak disukai oleh orang yang digelar dengan gelaran itu, seperti panggilan; hai fasik!hai kafir dan sebagainya.


2 comments:

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

tergelak saya lihat dan baca lukisan kartun nie.. pandai awak lukis yer.. awak berjaya mengadaptasikan kefahaman awak tentang sesuatu perkara yang relate dengan isam dalam bentuk lukisan kartun.. tahnah, teruskan berkarya yer.. aha!~ :)

Putera Melaka,
Blog - http://www.puteramelaka.co.cc/
e-Store StormReaders - http://stormreaders.net/zulfadhli

Ummu Umar said...

wslm..alhamduLILLAH.semua dari ALLAH jua. semoga mendapat manfaat dari karya yang tak seberapa ni..syukran jazilan

Komen Terkini

Get Recent Comments Widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...